Travelsupport.pl

Dział HR musi angażować się w podróże służbowe

Dlaczego HR musi angażować podróże służbowe

Udostępnij:

Dział HR musi angażować się w podróże służbowe i politykę podróży służbowych.

Kto najczęściej zajmuje się organizacją i zarządzaniem podróżami służbowymi w polskich firmach? Czy jest to osoba z działu finansowego, działu administracji, czy może rasowy Travel Manager? Z ankiet prowadzonych przez Travelsupport wynika, że tym obszarem zajmują się pracownicy administracji (najczęściej sekretariaty i Asystenci/ki Zarządów – 56% firm), następnie pracownicy działów zakupów 18%. Pozostałe 26% pytanych firm wskazywało na dział marketingu, dział HR lub nie wskazywały żadnego działu. Ciekawostką jest to, że w ponad 60% firm dział HR był całkowicie pomijany w procesie zarządzania podróżami służbowym.

Dział HR ma obowiązek zapewnienia bezpieczeństwa i wydajności pracowników oraz uczynienie firmy atrakcyjną dla nowych talentów. Oczywistym jest to że właśnie z tymi obszarami bezpośrednio związane są podróże służbowe. 

Dlaczego specjaliści HR powinni angażować się w podróże służbowe?

Firmy mają obowiązek dbać o swoich pracowników. Kiedy pracownik podróżuje służbowo, za jego bezpieczeństwo odpowiada pracodawca.

1. Dbanie o bezpieczeństwo pracowników w podróży służbowej

Organizowanie podróży służbowych jest związane pracowniczych z pewnym poziomem ryzyka. Prawidłowo zaplanowana i zreorganizowana delegacja daje nadzieję, że wszystko przebiegnie sprawnie. Zawsze jednak istnieje ryzyko, że podróżujący zgubią dokumenty, zachorują lub ulegną wypadkowi podczas podróży służbowej. Obowiązkiem pracodawców jest podjęcie środków ostrożności w celu zmniejszenia prawdopodobieństwa wystąpienia takich incydentów i zapewnienia odpowiedniego postępowania, jeśli do nich dojdzie.

Dział HR musi mieć plan postępowania w sytuacjach awaryjnych, które mogą się zdarzyć podczas podróży służbowych pracowników. Plan (duty of care) ma zapewniać ochronę, bezpieczeństwo i dobrego samopoczucia podróżnych. 

2. Budowanie marki firmy i zwiększanie zaangażowania pracowników

Podróże służbowe bardzo mocno wpływają na to, co pracownicy myślą o swoim pracodawcy. Badanie przeprowadzone przez Global Business Travel Association (GBTA) wykazało, że prawie 80% osób podróżujących służbowo twierdzi, że doświadczenia związane z podróżami służbowymi wpływają na ich ogólną satysfakcję z pracy .

To samo badanie wykazało również, że prawie 60% osób podróżujących po twierdzi, że polityka firmy dotycząca podróży jest ważnym czynnikiem przy rozważaniu potencjalnego nowego pracodawcy.

Działy HR powinny znać zasady dotyczące podróży służbowych obowiązujące w ich firmie, aby móc dzielić się informacjami na temat tych zasad z kandydatami do pracy.

Powinni także rozważyć, w jaki sposób podróże służbowe mogą wpłynąć pozytywnie lub negatywnie na zaangażowanie pracowników. 

firmowa polityka podróży

Rezerwuj regularnie przez nasz dostęp do Booking.com i otrzymuj zawsze zwrot do 3% wartości swoich rezerwacji.

Najczęściej czytane:

Nasze usługi