Najniższe ceny hoteli w 2023r.
Booking,com, Agoda czy Expedia? Przegląd 200 000 wyszukiwań hoteli pokazuje, który system ma najlepsze ceny.
Według raportu Expedia Group przeciętny podróżny przegląda 141 stron z treściami podróżniczymi w ciągu 45 dni przed dokonaniem rezerwacji noclegu.
W 2023r. najpopularniejszymi stronami internetowymi na świecie były OTA – czyli online travel agents „internetowe biuro podróży”. Jest to termin branżowy opisujący strony rezerwacyjne, takie jak Expedia, Booking.com, Agoda, Priceline. Z raportu wynika, że około 80% podróżnych odwiedza takie miejsca, niezależnie od tego, czy dokonują w nich rezerwacji, czy nie.
No ale który ma najlepsze ceny?
Dzięki współpracy z takimi firmami jak Hotelhuters, Ratepunk i Str Travelsupport.pl przeanalizował w 2023 roku ceny hoteli pobrane z głównych witryn hotelowych i setek OTA.
Na podstawie ponad 198 000 wyszukiwań użytkowników od 1 stycznia do 1 grudnia 2023 r. ustaliliśmy, że na całym świecie najlepsze stawki miała Agoda.com w 34% przypadków, a następnie Priceline (23%) i mobilna strona Booking.com (16%).
WAŻNE
POWYŻSZE WYNIKI NIE UWZGLĘNIAJĄ RABATÓW I BONUSÓW WYNIKAJĄCYCH Z KORZYSTANIA Z INDYWIDIALNYCH PROGRAMÓW LOJALNOŚCIPWYCH (GENIUS, AGODACASH, HOTELSREWARDS, PLTS)
Najniższe ceny hoteli w Europie
W Europie Agoda oferowała najlepsze stawki w 38% przypadków, natomiast Booking.com – za pośrednictwem swoich witryn mobilnych i stacjonarnych – miał niższe stawki w nieco ponad 40% przypadków.
W każdym regionie świata mobilna strona Booking.com – dostępna na telefonach komórkowych i tabletach – miała lepsze ceny niż jej wersja na komputery stacjonarne.
Zauważyliśmy to nie tylko w przypadku Booking, ale także naszych dostawców. Jednak w ofercie Booking znajduje się najwięcej tańszych obiektów na urządzeniach mobilnych.
Różnica cen między witryną na komputery stacjonarne, a aplikacją mobilną wiążą się z większymi kosztami pozyskania klientów na strony stacjonarne. Związane jest to z tym, że większość użytkowników komputerów stacjonarnych znajduje witryny OTA za pomocą wyszukiwarek, które pobierają opłaty za reklamę.
Witryny OTA „muszą płacić za reklamy do Google… muszą ustalać stawki za słowa kluczowe… i ponownie pozyskiwać użytkowników za każdym razem, gdy dokonają przez nie rezerwacji. W przypadku aplikacji mobilnej oznacza to znacznie większą retencję, jeśli chodzi o odzyskanie użytkowników.
Dodatkowo niektóre hotele oferują lepsze ceny dla użytkowników mobilnych.
Booking.com ma trzy różne stawki: komputer, telefon komórkowy i aplikację mobilną.
Wpływ programów lojalnościowych
Ze względu na to, że każdy użytkownik systemów rezerwacyjnych typu OTA może mieć własne rabaty i bonusy wynikające z regularnego korzystania z tych systemów, nie ma możliwości stworzenia obiektywnego rankingu. Z naszego wieloletniego doświadczenia wynika jednak fakt, że
najkorzystniej rezerwować noclegi poprzez aplikacje mobilną Booking.com, wykorzystując status GENIUS 3 oraz korzystając jednocześnie z PLTS,, czyli Programu lojalnościowego Travelsupport