Travelsupport.pl

Czy Twoje biuro podróży oferuje NDC?

biuro podróży oferuje NDC

Udostępnij:

Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Nowe zdolności dystrybucyjne IATA (NDC) są ponownie gorącym tematem w podróżach służbowych, ponieważ jedna z największych linii lotniczych na świecie – American Airlines planuje wycofanie ponad 40% swoich taryf z kanałów rezerwacji opartych na GDS. Co to oznacza dla rynku podróży służbowych? Szok!

Chociaż wiele firm zarządzających podróżami (TMC) i dostawców narzędzi do rezerwacji online (OBT) twierdzi, że obsługuje NDC, w rzeczywistości ich możliwości oferowania NDC mogą się znacznie różnić. W niektórych przypadkach możliwości oferowania NDC mogą ograniczać się do prostego wyświetlania taryfy bez możliwości rezerwacji, podczas gdy inne mogą obsługiwać kompleksowe podróże służbowe, w tym rezerwację, zmiany po zakupie biletu, analizy i obsługę. W Polsce niej jest łatwo znaleźć biuro podróży, które oferuje realny dostęp do NDC.

Oto 3 najważniejsze pytania o NDC, które należy zadać swojemu agentowi ds. obsługi podróży służbowych.

Czy biuro podróży oferuje NDC?

Jeśli chcesz sprawdzić jaki poziom oferty NDC oferuje Twoje biuro podróży służbowych, zadaj 3 pytania:

1. Czy zapewniasz dostęp do ofert NDC od linii lotniczych, z taryfami NDC i innymi niż NDC GDS?

Większość rezerwacji linii lotniczych odbywa się obecnie za pośrednictwem Globalnego Systemu Dystrybucji (GDS) wykorzystującego archaiczny standard komunikacji danych o nazwie EDIFACT, który powstał w latach 80. GDS-y powoli wdrażają NDC, a większość z nich ciężko pracuje, aby uniemożliwić rezerwację części ofert w kanałach dystrybucji opartych na EDIFACT. 

Wiele biur podróży obsługujących podróże służbowe czeka, aż GDS zakończą tworzenie krytycznych funkcji wspierających NDC. Ponadto biura podróży mogą opóźniać wdrażanie NDC lub ograniczać ilość ofert z NDC, które wyświetlają w wynikach wyszukiwania ze względów ekonomicznych. Wolą oferować klientom taryfy z GDSów ponieważ otrzymują większe korzyści za sprzedaż takich ofert, mają również niższe koszty obsługi ofert z GDSów.

Gdy biura podróży służbowych rezerwują przeloty za pośrednictwem GDS, otrzymują prowizje i inne płatności motywacyjne. Jeśli biuro podróży otrzymuje niższe prowizje od taryf NDC, może zdecydować się na ukrycie taryf NDC lub wyświetlanie ich w sposób stronniczy na końcu wyników wyszukiwania.

2. Czy wspierasz samoobsługowe zmiany po wystawieniu biletu za pośrednictwem NDC?

Nawet jeśli biuro podróży twierdzi, że ma dostęp do treści NDC za pośrednictwem swojego narzędzia do rezerwacji lub GDS, ważne jest, aby zrozumieć, czy proces zmiany, wymiany i anulowania jest zautomatyzowany i dostępny na zasadzie samoobsługi. Dzięki solidnemu połączeniu NDC podróżny powinien mieć możliwość samodzielnego wprowadzania zmian w swojej rezerwacji biletu lotniczego

Jeśli Twoje biuro podróży musi ręcznie wykonywać te funkcje po wystawieniu biletu, w efekcie Twoja firma może być obciążana dodatkowymi opłatami serwisowymi.

Podróżny będzie musiał również poświęcić czas na kontakt z agentem, aby dokonać zmiany, zamiast być w stanie dokonać zmiany od razu. Może to prowadzić do znacznych spadków produktywności i niemożności szybkiego radzenia sobie z zakłóceniami w podróż.

2. Czy Twoje biuro podróży służbowych zapewnia zintegrowane raportowanie danym zarówno z GDS jak i z NDC?

Ważne jest, aby otrzymywać aktualizacje w czasie rzeczywistym i wgląd w stan swojego programu podróży. Każda firma powinna wiedzieć, w jaki sposób rezerwacje oparte na NDC trafiają do raportów i jak często te dane są aktualizowane na podstawie nowych rezerwacji i zmian wprowadzonych w istniejących rezerwacjach. Twoje biuro podróży może nie być w stanie łatwo zintegrować danych z rezerwacji NDC i rezerwacji GDS, co skutkuje opóźnieniami w otrzymywaniu raportów i dodatkowymi opłatami za przetwarzanie danych. 

firmowa polityka podróży

Rezerwuj regularnie przez nasz dostęp do Booking.com i otrzymuj zawsze zwrot do 3% wartości swoich rezerwacji.

Najczęściej czytane:

Booking inwestuje w leisure

Booking.com inwestuje w leisure

Najnowsza kampania reklamowa Booking.com ma zwiększyć świadomość klientów na temat produktów skierowanych do turystyki wypoczynkowej. Szczególnie w Stanach Zjednoczonych i w Europie. Marki Booking Holdings

Abonament bilety lotnicze

Abonament na bilety lotnicze

Abonamenty są wszechobecne w prawie każdej branży poza podróżami służbowymi. Dlaczego? Czy nadszedł już czas na budowanie płatnych subskrypcji podróży służbowych? Czy zmiany priorytetów podróżnych i potrzeba

Nasze usługi