Travelsupport.pl

Podróże służbowe droższe o 8-9%

Podróże służbowe droższe o 8-9%

Udostępnij:

Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Według globalnego badania przeprowadzonego w maju 2023, wśród prawie 100 globalnych Travel Managerów, wydatki na podróże służbowe przekroczą planowane budżety na 2023. Travel Managerowie zakładają, że wydatki w 2023 i w 2024 będą o kilka procent większe niż się spodziewali. Badanie przeprowadzone przez firmę Morgan Stanley pokazuje również, że budżety wzrosną o 9,4 procent rok do roku w drugiej połowie 2023 roku i o 8,4 procent w całym 2024 roku. Te szacunki są zbieżne z raportami większości firm hotelowych, które przewidują również, że wzrost RevPAR w 2024 r. wyniesie od 1 do 4,5 procent rok do roku. 

Zgodnie z raportem menedżerowie ds. podróży wymienili również środki oszczędnościowe w obliczu rosnących cen i oczekiwań dotyczących wydatków, a także niepewność makroekonomiczną jako istotne bariery dla podróży służbowych. Aby przezwyciężyć te przeszkody, niektórzy menedżerowie ds. podróży zmniejszają standard hoteli, aby obniżyć koszty.  Według raportu 39 procent Travel Managerów spodziewa się wykorzystania w swojej polityce podróży służbowych większej liczby hoteli średniej klasy, a liczba tych, którzy planują ograniczyć korzystanie z hoteli wyższego poziomu w celu obniżenia kosztów, wzrosła do 37 procent z 27 procent w Morgan Stanley Badanie z października 2022 r. i 15 proc. rok wcześniej. 

Ponadto korporacje szukają technologii wirtualnych spotkań, aby pomóc w oszczędnościach budżetowych. 

Według badań Morgan Stanley menedżerowie ds. podróży spodziewają się, że w 2023 r. 18 procent ich podróży zostanie zastąpionych spotkaniami wirtualnymi. 

firmowa polityka podróży

Rezerwuj regularnie przez nasz dostęp do Booking.com i otrzymuj zawsze zwrot do 3% wartości swoich rezerwacji.

Najczęściej czytane:

Booking inwestuje w leisure

Booking.com inwestuje w leisure

Najnowsza kampania reklamowa Booking.com ma zwiększyć świadomość klientów na temat produktów skierowanych do turystyki wypoczynkowej. Szczególnie w Stanach Zjednoczonych i w Europie. Marki Booking Holdings

Nasze usługi