Travelsupport.pl

Czy podróży służbowych będzie więcej w 2023?

podróży służbowych

Udostępnij:

Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Zgodnie z nowym raportem przygotowanym przez GBTA europejscy Travel managerowie oraz Zakupowcy zajmujący się kategorią “travel” uważają, że rezerwacje krajowych i międzynarodowych podróży służbowych powrócą w 2023 do ​​poziomu sprzed pandemii.

Wartość podróży służbowych będzie wyższa z powodu inflacji.

Z najnowszego sondażu Global Business Travel Association  (GBTA) wynika również, że wydatki na podróże służbowe w 2022 kształtowały się na poziomie 68% w porównaniu z poziomem sprzed COVID, podczas gdy w przypadku międzynarodowych podróży służbowych rezerwacje wzrosły do 54% poziomu z 2019 r., a wydatki wynoszą 58%.

Wartość wydatków na podróże służbowe będzie rosła dynamicznie ze względu na inflacje. Największe wzrosty wydatków spodziewane są w Polsce (średnia inflacja 2023 +- 12%) oraz na Węgrzech (średnia inflacja 2023 +- 16%)   

 

Zgodnie z raportem menedżerowie ds. podróży spodziewają się większej liczby podróży służbowych w 2023 r. w porównaniu z rokiem ubiegłym.

 

Z ankiety GBTA wynika, że 78% spodziewa się większej liczby podróży, podczas gdy tylko 15% spodziewa się takiego samego poziomu podróży służbowych jak w 2022 r., a 7% spodziewa się mniejszej liczby podróży.

 

Z badania wynika, że od firm oczekuje się również większych wydatków na podróże służbowe, przy czym 86% dostawców usług turystycznych przewiduje wyższe wydatki.

 

Ta sama ankieta przeprowadzona w październiku 2022 r. wykazała, że 80% dostawców spodziewa się wzrostu wydatków.

 

 

Ogólnie rzecz biorąc, w porównaniu z ostatnim sondażem, istnieje większa gotowość do podróżowania służbowego. 69% deklaruje, że bardzo chętnie podróżuje w porównaniu z 44% w październiku.

Pełny raport, na który otrzymano 637 odpowiedzi od specjalistów ds. podróży służbowych, można obejrzeć tutaj .

firmowa polityka podróży

Rezerwuj przez nasz dostęp do Booking.com i otrzymuj zwrot do 3% wartości swoich rezerwacji.

Najczęściej czytane:

NDC british Airways Amadeus

Oferta NDC British Airways w GDS Amadeus

British Airways rozpoczyna sprzedaż treści NDC za pośrednictwem Amadeus. British Airways zaczęło oferować treści oparte na NDC za pośrednictwem Amadeus Travel Platform na rodzimym rynku

Kayak rozwija podróże służbowe

KAYAK rozwija podróże służbowe

Kayak – jeden z największych globalnych OTA i Metasearch wszedł do branży podróży służbowych już pod koniec 2019 roku. Zaprezentowała wówczas wersją beta bezpłatnego narzędzia

Karty abonamentowe do hoteli

Karty abonamentowe do hoteli Accor

Największa sieć hotelowa w Polsce (Accor) chcę wprowadzić karty abonamentowe dla najbardziej lojalnych klientów. Po testach w Chinach i Brazylii francuski gigant hotelowy zaprezentował karty All

Nasze usługi