Travelsupport.pl

Abonament na bilety lotnicze

Abonament bilety lotnicze

Udostępnij:

Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Abonamenty są wszechobecne w prawie każdej branży poza podróżami służbowymi. Dlaczego? Czy nadszedł już czas na budowanie płatnych subskrypcji podróży służbowych? Czy zmiany priorytetów podróżnych i potrzeba elastyczności życia zawodowego i prywatnego wpłyną na rozwuój oferty abonamentu lotniczego? Dowiedz się, czy abonament na bilety lotnicze ma przyszłość? Jak może one wpłynąć na podróże służbowe, OTA i agencje obsługujące podróże służbowe?

Abonament a Subskrypcja - jaka jest różnica?

Subskrypcja i abonament funkcjonują na podobnych zasadach, nie są tym samym. Abonament to wykupienie określonej usługi na określony czas i opłatę za nią w systemie rat. Wcześniejsza rezygnacja z abonamentu wiąże się często z karą umowną.  Z subskrypcji można zrezygnować w dowolnym momencie bez żadnych konsekwencji. Możesz też ją modyfikować, np. zwiększać lub zmniejszać zakres dostępnych usług. Jeśli jednak nie anulujesz subskrypcji, będziesz płacić za usługi, z których nie korzystasz.

Latasz i śpisz gdzie chcesz i kiedy chcesz

Amerykański przewoźnik Frontier Airlines zapowiedział na 2023 wprowadzenie biletu abonamentowego „Wszędzie gdzie chcesz i kiedy chcesz” dołączając do wielu firm przyjmujących model abonamentowy w stylu Netflix.

Linia lotnicza z siedzibą w Denver chce zaoferować swoim klientom roczny dostęp do nieograniczonej liczby lotów na wszystkich obsługiwanych przez siebie trasach.

Podobne działania testują tez sieci hotelowe. Sieć hotelowa Citizen M uruchomiła usługę abonamentową skierowaną do osób, które zazwyczaj podróżują służbowo. Za 500 funtów miesięcznie lub opłatę roczną firmy otrzymują trzy pobyty miesięcznie plus inne korzyści, takie jak miejsce do pracy w hotelach Citizen M i korzystanie z sali konferencyjnej.

W zeszłym miesiącu Alaska Airlines jako pierwszy duży przewoźnik uruchomił program abonamentowy. Za stałą miesięczną stawkę od 49 do 550 USD i roczne zobowiązanie, subskrybenci mogą odbyć do 24 lotów w obie strony, korzystając z 16 lotnisk w Kalifornii, Nevadzie i Arizonie, w tym w Los Angeles, Reno, Phoenix i Las Vegas. Loty muszą być rezerwowane w wymaganych odstępach czasu, w przeciwnym razie kredyty na loty mogą wygasnąć.

Przyszłość abonamentu w podróżach służbowych

Ostatnia dekada przyniosła eksplozję subskrypcji, a branża turystyczna przewodziła światu w opracowywaniu wyrafinowanych programów lojalnościowych. Ale trudno było turystyce przejść z korzystania z narzędzi bezpłatnego członkostwa na model płatnego członkostwa – abonamentu.

Branża turystyczna będzie dążyć do budowania płatnych subskrypcji i abonamentów w przyszłości. Dlaczego? Ponieważ abonamenty i subskrypcje generują powtarzające się przychody, które mogą się kumulować. Pozwala to firmom rosnąć w tempie wykładniczym, a nie liniowym. 

Według badań przeprowadzonych przez OnePoll i eDreams ODIGEO, sektor podróży to sektor, w którym istnieje największe prawdopodobieństwo wzrostu liczby subskrypcji w roku 2023.

Wśród ekspertów panuje zgodne przekonanie, że zakupy abonamentowe to przyszłość handlu detalicznego w branży turystycznej. eDreams oczekuje obecnie, że 66 procent wszystkich rezerwacji będzie dokonywanych przez subskrybentów już w 2025 roku.

firmowa polityka podróży

Rezerwuj regularnie przez nasz dostęp do Booking.com i otrzymuj zawsze zwrot do 3% wartości swoich rezerwacji.

Najczęściej czytane:

Nasze usługi