Travelsupport.pl

Niewykorzystane bilety lotnicze w podróżach służbowych

Niewykorzystane bilety lotnicze

Udostępnij:

Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Za niewykorzystane bilety lotnicze w podróży służbowej uważa się bilety lotnicze, które nie zostały wykorzystane ze względu na zmianę planów lub inne nieprzewidziane okoliczności takie jak:

  • spóźnienia pasażera,
  • błędy w nazwisku pasażera,
  • brak aktualnego paszportu,
  • odwołanie lotów przez linie lotniczą,
  • znaczące opóźnienie wylotu…)

Niewykorzystane bilety lotnicze kosztują firmy duże pieniądze. Niektórzy travel managerowie podróży służbowych podają, że niewykorzystane bilety w ich firmach sięgają nawet 8% wartości rocznych wydatków na podróże służbowe. Zrozumienie zasad związanaych z zarządzaniem niewykorzystanymi biletami lotniczymi jest konieczne, aby zminimalizować straty. 

Co to jest niewykorzystany bilet lotniczy?

Niewykorzystany bilet oznacza bilet lotniczy, który nie podlega zwrotowi i który podróżny zdecydował się nie wykorzystać z różnych względów. Należy jednak pamiętać, że podróżni mają zapewnione określone prawa, które gwarantują im zwrot części ceny biletu, bez względu na przyczynę anulowania. 

Aby lepiej zrozumieć, jaką część ceny biletu można odzyskać, należy poznać wszystkie elementy składające się na cenę biletu lotniczego. Elementami tymi są:

  • FARE – Taryfa podstawowa: cena pobierana przez linię lotniczą za transport
  • Opłaty manipulacyjne i serwisowe: koszty związane z wydaniem biletu lotniczego
  • Podatki i opłaty: opłaty lotniskowe, bezpieczeństwo, koszty bagażu i koszty celne
  • Opłaty transakcyjne: opłaty za karty kredytowe i przelewy bankowe
  • Dopłaty paliwowe: Zwykle zawarte w „podatkach i opłatach”
  • Opłaty dodatkowe: bagaż, podwyższenie klasy, usługi pokładowe i dodatkowe posiłki

Bilet lotniczy składa się z trzech podstawowych elementów: taryfy podstawowej, podatków i opłat. Podatki i opłaty lotniskowe, podatki i opłaty za ochronę oraz dopłaty paliwowe powinny zostać zwrócone w całości, jeśli z jakiegokolwiek powodu nie można wykorzystać biletu lotniczego.

W przypadku rezygnacji z podróży przysługuje zwrot podatków i opłat, który może wynieść do 70% całkowitej ceny biletu. W zależności od linii lotniczej kwota ta może zostać zwrócona lub zwrócona w formie kredytu na lot. W tym miejscu przydaje się zarządzanie niewykorzystanymi biletami, aby mieć pewność, że firma nie straci żadnych pieniędzy wydanych już na loty korporacyjne. Ponieważ wielu pasażerów nie jest świadomych swoich praw, łatwo jest przepuścić te pieniądze. 

firmowa polityka podróży

Rezerwuj regularnie przez nasz dostęp do Booking.com i otrzymuj zawsze zwrot do 3% wartości swoich rezerwacji.

Najczęściej czytane:

NDC british Airways Amadeus

Oferta NDC British Airways w GDS Amadeus

British Airways rozpoczyna sprzedaż treści NDC za pośrednictwem Amadeus. British Airways zaczęło oferować treści oparte na NDC za pośrednictwem Amadeus Travel Platform na rodzimym rynku

Booking.com rozwija program

Booking.com rozwija program Travel Sustainable

Booking.com – Największy globalny OTA, świętuje pierwszą rocznicę swojego programu Travel Sustainable, czyli inicjatywy mającej na celu zapewnienie użytkownikom informacji o tym, które hotele działają

Nasze usługi