Travelsupport.pl

Więcej lotów, więcej zagubionego bagażu

Więcej zagubionego bagażu

Udostępnij:

Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Przemysł lotniczy wychodzi z pandemii, liczba pasażerów ponownie rośnie, ale poziom zatrudnienia w firmach obsługujących podróże lotniczych nie nadąża za tymi zmianami. Szczegółowo pokazuje to raport przygotowany przez firmę SITA. SITA to wiodący na świecie specjalista w dziedzinie komunikacji lotniczej i technologii informacyjnej. Z raportu SITA wynika, że tylko w 2021 r. liczba niewłaściwie obsłużonego bagażu na świecie wzrosła o 24%, czyli do 4,35 walizek na tysiąc pasażerów. Wspomniany brak zasobów ludzkich oraz wzrost liczby lotów międzynarodowych i długodystansowych przyczyniają się do wzrostu liczby zagubionego bagażu. Ten wskaźnik będzie rósł w galopującym tempie w 2022.

Więcej zagubionego bagażu przez opóźnione przesiadki

Według firmy SITA, bagaż transferowy (nadawany) nadal stanowi największą część zagubionego bagażu. Wzrost liczby lotów długodystansowych z przesiadkami spowodował, że liczba opóźnionych przesiadek wzrosła do 41% w 2021 r., co stanowi wzrost o 4 punkty procentowe w porównaniu z 2020 r. Na poziomie międzynarodowym wskaźnik niewłaściwej obsługi wynosi 8,7 w porównaniu do 1,85 w przypadku lotów krajowych. Innymi słowy, w przypadku lotów międzynarodowych prawdopodobieństwo zagubienia bagażu jest około 4,7 razy wyższe niż w przypadku lotów krajowych.

Zagubiony bagaż to wina pandemii

Linie lotnicze, obsługa naziemna i porty lotnicze zmniejszyły liczbę personelu, aby zachować rentowność podczas pandemii, co wpływa na zasoby i wiedzę fachową personelu obsługi bagażu. Jeśli to wyzwanie nie zostanie spełnione, liczba niewłaściwie obsłużonego bagażu może stale rosnąć i przekraczać poziomy sprzed pandemii.

Inwestycje i cyfryzacja

Dzisiejsza branża lotnicza musi zrobić więcej za mniej. Teraz, gdy wychodzimy z pandemii, linie lotnicze muszą skupiać się na kompleksowej obsłudze podczas transportu bagażu pasażerskiego. Ponadto linie muszą również zmniejszać ogólne koszty. Istnieje więc znaczna presja na zwiększenie wydajności operacyjnej, co przyspieszy cyfryzację.

W 2021 r. rosły inwestycje w rozwiązania samoobsługowe. Zdecydowana większość lotnisk i prawie wszystkie linie lotnicze preferują zbliżeniowe opcje znakowania bagażu, które opierają się na kioskach i urządzeniach mobilnych pasażerów. Coraz powszechniejsze jest stosowanie zautomatyzowanego zrzutu bagażu: 90% linii lotniczych i trzy czwarte lotnisk planuje oferować zbliżeniowy zautomatyzowany zrzut bagażu do 2024 r.

Ponadto cyfryzacja zapewnia wydajny proces odbioru bagażu, oszczędza zasoby i zapewnia szybkie dostosowanie operacji do zmieniającej się liczby pasażerów. Nie ma lepszego sposobu na zapewnienie wydajności obsługi bagażu niż unikanie niewłaściwej obsługi, a tym samym oszczędność dodatkowych kosztów i zasobów potrzebnych do zwrotu bagażu ich właścicielom.

 

Więcej o podróżach służbowych na naszym blogu

 

firmowa polityka podróży

Rezerwuj regularnie przez nasz dostęp do Booking.com i otrzymuj zawsze zwrot do 3% wartości swoich rezerwacji.

firmowa polityka podróży

Rezerwuj regularnie przez nasz dostęp do Booking.com i otrzymuj zawsze zwrot do 3% wartości swoich rezerwacji.

Najczęściej czytane:

Air Astana i Travel Pass od IATA

Air Astana przetestuje aplikacje Travel Pass od IATA

Kazachskie linie lotnicze Air Astana planują rozpocząć testowanie aplikację Travel Pass Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych IATA. Będzie to miało miejsce na rejsach między Nur-Sultanem, Kazachstanem

Booking.com OpenTable

Booking.com i OpenTable inwestują w Azji

Serwis internetowy OpenTable, którego właścicielem jest Booking.com, będący wiodącym systemem rezerwacji online w restauracjach w USA oraz Inline Group Ltd zawarły strategiczne partnerstwo. Inline jest wiodącym

Nasze usługi