Współczesna rola menedżera ds. podróży służbowych wykracza daleko poza rezerwację hoteli i biletów lotniczych. Najnowsze badanie przeprowadzone przez BCD przedstawia jaśniejszy obraz tego, w jaki sposób ewoluują ich zadania, obowiązki i wyzwania.
Wielozadaniowość i zarządzanie relacjami z TMC
Współcześni menedżerowie podróży służbowych nie są tylko ekspertami w dziedzinie logistyki podróży. Obecnie, stanowisko Travel Managera wymaga bardziej interdyscyplinarnego podejścia. Travel Manager to osoba wykonująca wiele zadań jednocześnie, która zarządza różnymi obowiązkami. Najwięcej czasu Travel Manager poświęca na zarządzanie relacjami z TMC (53%), opracowywanie strategii programu podróży (47%) i komunikowanie się z podróżnymi (47%). Inne priorytety obejmują zarządzanie dostawcami i zaawansowane raportowanie (oba 44%).
Według badania BCD Travel przeprowadzonego wśród 187 osób kupujących podróże służbowe z całego świata:
- 68% Travel Managerów zajmuje się organizacją podróży służbowych
- 51% nadzoruje zarządzanie płatnościami i wydatkami
Coraz większą uwagę zwracają na kontrolę kosztów, analizę danych i dostosowywanie się do zmian w branży, np. standardów NDC (New Distribution Capability) .
Współpraca Travel Menedżera z innymi działami w firmie
Travel Manager musi współpracować ściśle z zespołami finansowymi (43% badanych Travel Managerów jest w kontakcie z działem finansów co tydzień lub codziennie) i działami zakupów (58% Travel Managerów komunikuje się regularnie z działami zakupów).
Badanie BCD pokazuje, jak ważni dla sukcesu organizacji stają się menedżerowie podróży. Travel Managerowie zarządzają złożonymi relacjami między pracownikami i klientami. Mają ogromny wpływ na zrównoważony rozwój firmy. Zarządzają procesami, które są zgodne z szerszymi celami biznesowymi.