Ożywienie podróży służbowych w 2022 r. nastąpiło szybciej, niż większość Travel Managerów oczekiwała na początku roku. Dynamiczny powrót podróży służbowych do poziomów z 2019 ( w przypadku niektórych branż (np. FMCG, IT, Przemysł…) zaskoczył najbardziej działy zakupów, które nie zdążyły wynegocjować odpowiednich stawek z dostawcami usług takimi jak hotele, linie lotnicze czy agencje obsługujące podróże służbowe.
Ankieta przeprowadzona wśród północnoamerykańskich i europejskich specjalistów ds. podróży i zakupów indirect, opublikowana między innymi przez GBTA, wykazała, że 54 procent specjalistów zauważyło, że podróże przyspieszyły w tym roku „szybciej” lub „znacznie szybciej”, niż się spodziewali się tego jeszcze na początku 2022 roku.
Badanie pokazało również, że powrót do podróży służbowych po pandemii Covid-19 nie zawsze był płynny. Główny wpływ na to miały duże zakłócenia w transporcie lotniczym tego lata. Aż 77 procent kupujących usługi związane z podróżami służbowymi stwierdziło że spędza obecnie więcej czasu na „rozwiązywaniu” problemów, z którymi borykają się ich podróżnicy.
Kolejną zmianą wynikająca z badania jest wyraźne wydłużenie czasu, jaki kupujący poświęcają obecnie na analizę danych, przy czym 52 procent Travel Managerów twierdzi, że poświęca na to zadanie „więcej czasu” lub „o wiele więcej czasu”.
Badanie sugeruje, że większość kupujących (71 proc.) chciałaby otrzymywać skonsolidowane dane z rezerwacji hoteli, spotkań i coworkingu, a 74 proc. twierdzi, że pracownikom łatwiej byłoby jednocześnie rezerwować hotele i powierzchnie coworkingowe. czas za pośrednictwem jednej platformy.