Travelsupport.pl

Rezerwacja podróży służbowych online

Rezerwacja podróży służbowych online

Udostępnij:

Rezerwacja podróży służbowych online.

Branża podróży służbowych w Polsce znacznie się zmieniła w ostatnich 5 latach. Największe zmiany widać w sposobie, w jaki pracownicy firm planują, rezerwują i zarządzają podróżami służbowymi. W tym artykule zebraliśmy kilkanaście ciekawych statystyk z branży, aby pokazać najważniejsze i najmocniejsze trendy w branży podróży służbowych w Polsce.

Skupiliśmy się na statystykach dotyczących rezerwacji podróży służbowych online. Uważamy, że jest to najmocniejszy i najważniejszy trend w tej części branży turystycznej. Trend przechodzenia na rezerwacje podróży służbowych online wpływa na dostawców aplikacji mobilnych, internetowe biura podróży oraz klasyczne agencje offline. 

Rezerwacja podróży służbowych - historia i przyszłość

  • Internetowa branża turystyczna wygenerowała przychody o wartości ponad 800 miliardów dolarów w 2021 roku. Przewiduje się, że branża turystyczna będzie rosła w łącznym rocznym tempie wzrostu na poziomie 10,58% w latach 2021-2027, kiedy to ma osiągnąć 1463,98 miliardów dolarów.
  • Region Azji i Pacyfiku ma największy potencjał wzrostu w branży rezerwacji podróży online — z Chinami i Indiami na czele. Wzrost ten można przypisać wzrostowi grupy dochodowej klasy średniej, wzrostowi dochodu rozporządzalnego oraz szerszemu dostępowi do internetu. 
  • Sektor podróży odzyskał ponad 50% swoich przychodów brutto do końca 2021 r. w porównaniu z danymi sprzed koronawirusa. Przewiduje się, że ożywienie to wyniesie 85% do końca 2022r. 
  • W pięciu badanych krajach zainteresowanie podróżami jest wyższe w 2022 r. w porównaniu z 2019 r. – zarówno w przypadku podróży służbowych, jak i turystycznych.
  • Zamiar konsumentów dotyczący lotów i rezerwacji hoteli online był o 50% większy we wrześniu 2021 r. niż we wrześniu 2020 r.

W jaki sposób konsumenci rezerwują podróże online

  • Największą zmianą w rezerwacjach klientów jest trend w kierunku rezerwacji last minute . Według statystyk Google, wyszukiwania związane z podróżami ze słowami kluczowymi „dziś” i „dzisiaj” wzrosły o 519% w ciągu ostatnich pięciu lat. 
  • Na etapie planowania i rezerwacji podróży służbowych filmy i zdjęcia są dwoma najważniejszymi czynnikami wpływającymi na decyzje podróżnych z całego świata. Patrzą również na zdolność hotelu do zaprezentowania swoich udogodnień i doświadczenia gości podczas podejmowania decyzji o miejscu pobytu.
  • W 2022 roku 64% osób dokonujących rezerwacji online robi zakupy online na komputerze, a 44% na urządzeniu mobilnym. Pokazuje to przesunięcie od 2021 r., kiedy 59% rezerwacji zostało dokonanych na komputerze, a 41% na urządzeniu mobilnym.
  • Podróżni odwiedzają średnio 38 stron i podstron, aby sfinalizować i zarezerwować swoją podróż służbową.
  • 45% podróżnych woli rezerwować podróż od początku do końca na jednej stronie internetowej, która przedstawia opcje lotów, zakwaterowania, wynajmu samochodów i dodatków.
  • Wykorzystanie urządzenia mobilnego do dokonywania rezerwacji podróży wyniosło 31% w 2019 r. i wzrosło do 37% w 2020 r. Wskaźnik rezerwacji podróży mobilnych skoczył do 41% w 2021 r.

Oczekiwania konsumentów

  • 87% osób podróżujących służbowo i menedżerów podróży służbowych chce uproszczonego procesu rezerwacji. 42% z nich uważa, że rezerwacja podroży służbowych jest w rzeczywistości trudniejsza niż kupowanie innych usług online. 
  • Dane demograficzne pokazują, że osoby poniżej 35 roku życia są bardziej skłonne do korzystania z Online Travel Agents (OTA) przy rezerwacji pokoi hotelowych.
  • 82% biur podróży zgłasza zapotrzebowanie na cyfrową sprzedaż detaliczną zarówno w przypadku podróży wypoczynkowych, jak i biznesowych. 
  • 41% ankietowanych preferuje rezerwację za pośrednictwem internetowych biur podróży (OTA) , a 29% dokonuje rezerwacji za pośrednictwem biur podróży lub operatorów.
  • W scenariuszu, w którym ceny na stronach hotelowych i OTA są identyczne, 70% respondentów dokona rezerwacji za pośrednictwem OTA.
  • Niektóre z największych powodów, dla których ludzie wolą OTA, to bezpieczeństwo, wygoda, rabaty lojalnościowe i wiarygodne recenzje online.
firmowa polityka podróży

Rezerwuj regularnie przez nasz dostęp do Booking.com i otrzymuj zawsze zwrot do 3% wartości swoich rezerwacji.

Najczęściej czytane:

Lufthansa linie lotnicze

250 mln USD za włoskie linie lotnicze

Linie lotnicze Lufthansa Group złożyły ofertę kupna 40 procent udziałów we włoskich państwowych liniach lotniczych ITA Airways. Oferta pojawia się po wieloletnim procesie zakupowym, znanym w

Nasze usługi