Rezerwacja podróży służbowych online.
Branża podróży służbowych w Polsce znacznie się zmieniła w ostatnich 5 latach. Największe zmiany widać w sposobie, w jaki pracownicy firm planują, rezerwują i zarządzają podróżami służbowymi. W tym artykule zebraliśmy kilkanaście ciekawych statystyk z branży, aby pokazać najważniejsze i najmocniejsze trendy w branży podróży służbowych w Polsce.
Skupiliśmy się na statystykach dotyczących rezerwacji podróży służbowych online. Uważamy, że jest to najmocniejszy i najważniejszy trend w tej części branży turystycznej. Trend przechodzenia na rezerwacje podróży służbowych online wpływa na dostawców aplikacji mobilnych, internetowe biura podróży oraz klasyczne agencje offline.
Rezerwacja podróży służbowych - historia i przyszłość
- Internetowa branża turystyczna wygenerowała przychody o wartości ponad 800 miliardów dolarów w 2021 roku. Przewiduje się, że branża turystyczna będzie rosła w łącznym rocznym tempie wzrostu na poziomie 10,58% w latach 2021-2027, kiedy to ma osiągnąć 1463,98 miliardów dolarów.
- Region Azji i Pacyfiku ma największy potencjał wzrostu w branży rezerwacji podróży online — z Chinami i Indiami na czele. Wzrost ten można przypisać wzrostowi grupy dochodowej klasy średniej, wzrostowi dochodu rozporządzalnego oraz szerszemu dostępowi do internetu.
- Sektor podróży odzyskał ponad 50% swoich przychodów brutto do końca 2021 r. w porównaniu z danymi sprzed koronawirusa. Przewiduje się, że ożywienie to wyniesie 85% do końca 2022r.
- W pięciu badanych krajach zainteresowanie podróżami jest wyższe w 2022 r. w porównaniu z 2019 r. – zarówno w przypadku podróży służbowych, jak i turystycznych.
- Zamiar konsumentów dotyczący lotów i rezerwacji hoteli online był o 50% większy we wrześniu 2021 r. niż we wrześniu 2020 r.
W jaki sposób konsumenci rezerwują podróże online
- Największą zmianą w rezerwacjach klientów jest trend w kierunku rezerwacji last minute . Według statystyk Google, wyszukiwania związane z podróżami ze słowami kluczowymi „dziś” i „dzisiaj” wzrosły o 519% w ciągu ostatnich pięciu lat.
- Na etapie planowania i rezerwacji podróży służbowych filmy i zdjęcia są dwoma najważniejszymi czynnikami wpływającymi na decyzje podróżnych z całego świata. Patrzą również na zdolność hotelu do zaprezentowania swoich udogodnień i doświadczenia gości podczas podejmowania decyzji o miejscu pobytu.
- W 2022 roku 64% osób dokonujących rezerwacji online robi zakupy online na komputerze, a 44% na urządzeniu mobilnym. Pokazuje to przesunięcie od 2021 r., kiedy 59% rezerwacji zostało dokonanych na komputerze, a 41% na urządzeniu mobilnym.
- Podróżni odwiedzają średnio 38 stron i podstron, aby sfinalizować i zarezerwować swoją podróż służbową.
- 45% podróżnych woli rezerwować podróż od początku do końca na jednej stronie internetowej, która przedstawia opcje lotów, zakwaterowania, wynajmu samochodów i dodatków.
- Wykorzystanie urządzenia mobilnego do dokonywania rezerwacji podróży wyniosło 31% w 2019 r. i wzrosło do 37% w 2020 r. Wskaźnik rezerwacji podróży mobilnych skoczył do 41% w 2021 r.
Oczekiwania konsumentów
- 87% osób podróżujących służbowo i menedżerów podróży służbowych chce uproszczonego procesu rezerwacji. 42% z nich uważa, że rezerwacja podroży służbowych jest w rzeczywistości trudniejsza niż kupowanie innych usług online.
- Dane demograficzne pokazują, że osoby poniżej 35 roku życia są bardziej skłonne do korzystania z Online Travel Agents (OTA) przy rezerwacji pokoi hotelowych.
- 82% biur podróży zgłasza zapotrzebowanie na cyfrową sprzedaż detaliczną zarówno w przypadku podróży wypoczynkowych, jak i biznesowych.
- 41% ankietowanych preferuje rezerwację za pośrednictwem internetowych biur podróży (OTA) , a 29% dokonuje rezerwacji za pośrednictwem biur podróży lub operatorów.
- W scenariuszu, w którym ceny na stronach hotelowych i OTA są identyczne, 70% respondentów dokona rezerwacji za pośrednictwem OTA.
- Niektóre z największych powodów, dla których ludzie wolą OTA, to bezpieczeństwo, wygoda, rabaty lojalnościowe i wiarygodne recenzje online.