Travelsupport.pl

Podróże służbowe wpływają na produktywność pracowników

Podróże służbowe i produktywność pracowników

Udostępnij:

Według badania przeprowadzonego przez firmę Blacklane ponad połowa podróżujących służbowo w Wielkiej Brytanii uważa, że ​​podróże służbowe są „stresujące”, co prowadzi do spadku produktywności w czasie podróży.

Ankieta przeprowadzona wśród ponad 1000 podróżnych wykazała, że ​​58 procent z nich uważało swoje podróże służbowe za stresujące, a 87 procent tych pracowników traciło co najmniej godzinę „produktywnego czasu” na organizowanie podróży służbowej. W tym 34 procent stwierdziło, że traci od czterech do ośmiu godzin czasu pracy podczas podróży.

Badanie Blacklane wykazało, że 59 procent podróżujących służbowo zauważyło negatywny wpływ cięcia budżetów podróży. 62 procent dodało, że każde cięcia wydatków na podróże służbowe ma negatywny wpływ na ich produktywność i wydajność podczas podróży i nie tylko. Ta liczba była jeszcze wyższa w przypadku kadry kierowniczej wyższego szczebla i wyniosła 79 procent.

Najważniejszymi priorytetami podróżujących służbowo były:

  • punktualność (38 proc.),
  • komfort podróży (33 proc.)
  • wygoda (30 proc.)

Jeśli chodzi o udogodnienia w podróżach służbowych to „najbardziej pożądane” przez podróżnych, są:

  • możliwość latania w klasie premium lub biznes (38 proc.),
  • dostęp do Wi-Fi (37 proc.)
  • wcześniej zarezerwowany transfer na lotnisko (35 proc.).

Z sondażu Blacklane wynika również, że ​​89% podróżnych uważa, że ​​dostęp do tych usług turystycznych „aktywnie przyczyni się do ich produktywności i sukcesu” podczas podróży służbowych.

Raport ten podkreśla, że zwiększanie komfortu i zapewnianie bezpieczeństwa to nie tylko dodatek, ale coś niezbędnego do zwiększenia produktywności, zwłaszcza wśród kadry kierowniczej.

Badanie podkreśliło również wciąż istotną rolę łączenia podróży, czyli „bleisure” – 86 proc. respondentów łączyło służbowe podróże z wypoczynkiem w trakcie jednej podróży, a 75 proc. uważa, że ​​dzięki temu są bardziej produktywni i nie ma to negatywnego wpływu na ich wyniki w pracy.

Źle zaplanowane podróże służbowe mają poważny wpływ na produktywność pracowników. Dobre samopoczucie podróżnych musi być starannie chronione.

firmowa polityka podróży

Rezerwuj regularnie przez nasz dostęp do Booking.com i otrzymuj zawsze zwrot do 3% wartości swoich rezerwacji.

Najczęściej czytane:

Nasze usługi