Travelsupport.pl

Oszustwa związane z wydatkami na podróże służbowe

Oszustwa związane z wydatkami na podróże służbowe

Udostępnij:

Zapobieganie oszustwom związanym z wydatkami na podróże służbowe jest kluczowym zadaniem, jeśli chodzi o utrzymanie budżetu. Dowiedz się, jakie są rodzaje oszustw i w jaki sposób je eliminować.

Firmy regularnie ponoszą wydatki na podróże służbowe. Rozliczanie i kontrolowanie tych wydatków ma fundamentalne znaczenie dla uniknięcia potencjalnych strat. W przypadku większych organizacji, w których roczne wydatki na podróże służbowe liczone są w setkach tysięcy lub milionach złotych, ryzyko pojawienia się strat jest duże.  

Oszustwa związane z wydatkami na podróże służbowe to coś, na co wszystkie firmy muszą uważać. Dlaczego? Ponieważ mogą one znacznie nadwyrężyć zyski i reputację firmy. Przyjrzymy się, czym są oszustwa związane z wydatkami na podróże i przedstawimy kilka sposobów, dzięki którym można będzie je wyeliminować. 

Oszustwo na wydatkach na podróże służbowe

Najczęstsze rodzaje oszustw związanych z wydatkami na podróże

Podobnie jak w przypadku wszystkich rodzajów oszustw, łatwiej jest im zapobiegać niż łagodzić ich skutki po fakcie. Ważne jest, aby zidentyfikować obszary, które są bardziej podatne na oszustwa, takie jak: rejestracje konferencyjne, posiłki służbowe, hotele, transport i rozliczanie kilometrówek w pojazdach prywatnych.

 

Oto kilka najczęstszych oszustw związanych z wydatkami, na które firmy muszą uważać: 

  • Zmienione lub sfałszowane paragony
  • Wydatki osobiste maskowane jako wydatki służbowe 
  • Wielokrotne wnioski o zwrot kosztów od kilku podróżnych dotyczące tego samego wydatku
  • Koszty upgrade’u lotów lub hoteli, które nie są dozwolone w ramach firmowej polityki podróży
  • Pobyty weekendowe na koszt firmy.
  • Pobyty innych gości nie będących pracownikami firmy, którzy zatrzymują się u podróżującego służbowo na koszt firmy.
  • Ten sam wydatek rozliczany i zwracany dwóm lub więcej pracownikom. 

Jak zapobiegać oszustwom wydatkowym

1. Wprowadź solidną politykę dotyczącą podróży i wydatków

Jednym z najlepszych sposobów zapobiegania oszustwom związanym z wydatkami jest posiadanie jasnej i kompleksowej polityki podróży i wydatków, która zapewnia, że ​​zatwierdzone wydatki są wyraźnie wyszczególnione, a wszyscy pracownicy wiedzą, jakie są ich świadczenia. Regularnie przeglądaj i aktualizuj polityki, aby odzwierciedlały zmiany, inflację i upewnij się, że polityki są aktualne. 

2. Wprowadź jasne procedury składania wydatków

Upewnij się, że zasady są jasne, aby oryginalne i szczegółowe rachunki były przedstawione, a pracownicy wiedzieli, co muszą zrobić, aby złożyć wniosek o zwrot kosztów. Upewnij się, że masz jasne procesy składania oryginalnych, szczegółowych rachunków dla wszystkich wniosków o zwrot kosztów.

3. Wprowadź proces zatwierdzania i akceptacji

Wprowadź system online do procesu zatwierdzania wniosków delegacyjnych, aby zminimalizować nieautoryzowane wyjazdy wydatki i roszczenia. Dzięki odpowiednim systemom firma będzie miała pewność przed podróżą pracownika, że jego wydatki są uzasadnione. Po zatwierdzeniu podróżni mogą kontynuować rezerwację. Gdy podróżni są w drodze, mogą przesyłać paragony, śledzić je i przesyłać do raportu wydatków, aby uzyskać zatwierdzenie. A dzięki zautomatyzowanej platformie wydatki są łatwo zatwierdzane lub odrzucane.

firmowa polityka podróży

Rezerwuj regularnie przez nasz dostęp do Booking.com i otrzymuj zawsze zwrot do 3% wartości swoich rezerwacji.

Najczęściej czytane:

Nasze usługi