Travelsupport.pl

Oszustwa związane z wydatkami na podróże służbowe

Oszustwa związane z wydatkami na podróże służbowe

Udostępnij:

Zapobieganie oszustwom związanym z wydatkami na podróże służbowe jest kluczowym zadaniem, jeśli chodzi o utrzymanie budżetu. Dowiedz się, jakie są rodzaje oszustw i w jaki sposób je eliminować.

Firmy regularnie ponoszą wydatki na podróże służbowe. Rozliczanie i kontrolowanie tych wydatków ma fundamentalne znaczenie dla uniknięcia potencjalnych strat. W przypadku większych organizacji, w których roczne wydatki na podróże służbowe liczone są w setkach tysięcy lub milionach złotych, ryzyko pojawienia się strat jest duże.  

Oszustwa związane z wydatkami na podróże służbowe to coś, na co wszystkie firmy muszą uważać. Dlaczego? Ponieważ mogą one znacznie nadwyrężyć zyski i reputację firmy. Przyjrzymy się, czym są oszustwa związane z wydatkami na podróże i przedstawimy kilka sposobów, dzięki którym można będzie je wyeliminować. 

Oszustwo na wydatkach na podróże służbowe

Najczęstsze rodzaje oszustw związanych z wydatkami na podróże

Podobnie jak w przypadku wszystkich rodzajów oszustw, łatwiej jest im zapobiegać niż łagodzić ich skutki po fakcie. Ważne jest, aby zidentyfikować obszary, które są bardziej podatne na oszustwa, takie jak: rejestracje konferencyjne, posiłki służbowe, hotele, transport i rozliczanie kilometrówek w pojazdach prywatnych.

 

Oto kilka najczęstszych oszustw związanych z wydatkami, na które firmy muszą uważać: 

  • Zmienione lub sfałszowane paragony
  • Wydatki osobiste maskowane jako wydatki służbowe 
  • Wielokrotne wnioski o zwrot kosztów od kilku podróżnych dotyczące tego samego wydatku
  • Koszty upgrade’u lotów lub hoteli, które nie są dozwolone w ramach firmowej polityki podróży
  • Pobyty weekendowe na koszt firmy.
  • Pobyty innych gości nie będących pracownikami firmy, którzy zatrzymują się u podróżującego służbowo na koszt firmy.
  • Ten sam wydatek rozliczany i zwracany dwóm lub więcej pracownikom. 

Jak zapobiegać oszustwom wydatkowym

1. Wprowadź solidną politykę dotyczącą podróży i wydatków

Jednym z najlepszych sposobów zapobiegania oszustwom związanym z wydatkami jest posiadanie jasnej i kompleksowej polityki podróży i wydatków, która zapewnia, że ​​zatwierdzone wydatki są wyraźnie wyszczególnione, a wszyscy pracownicy wiedzą, jakie są ich świadczenia. Regularnie przeglądaj i aktualizuj polityki, aby odzwierciedlały zmiany, inflację i upewnij się, że polityki są aktualne. 

2. Wprowadź jasne procedury składania wydatków

Upewnij się, że zasady są jasne, aby oryginalne i szczegółowe rachunki były przedstawione, a pracownicy wiedzieli, co muszą zrobić, aby złożyć wniosek o zwrot kosztów. Upewnij się, że masz jasne procesy składania oryginalnych, szczegółowych rachunków dla wszystkich wniosków o zwrot kosztów.

3. Wprowadź proces zatwierdzania i akceptacji

Wprowadź system online do procesu zatwierdzania wniosków delegacyjnych, aby zminimalizować nieautoryzowane wyjazdy wydatki i roszczenia. Dzięki odpowiednim systemom firma będzie miała pewność przed podróżą pracownika, że jego wydatki są uzasadnione. Po zatwierdzeniu podróżni mogą kontynuować rezerwację. Gdy podróżni są w drodze, mogą przesyłać paragony, śledzić je i przesyłać do raportu wydatków, aby uzyskać zatwierdzenie. A dzięki zautomatyzowanej platformie wydatki są łatwo zatwierdzane lub odrzucane.

firmowa polityka podróży

Rezerwuj regularnie przez nasz dostęp do Booking.com i otrzymuj zawsze zwrot do 3% wartości swoich rezerwacji.

Najczęściej czytane:

Accor Hotels ma nowe oferty dla firm

Accor Hotels ma nowe oferty dla firm

Sieć hotelowa Accor wprowadza ekskluzywną ofertę dla MŚP. Nowa oferta pozwala uzyskać większe oszczędności na podróżach służbowych i zdobywać dodatkowe nagrody. Accor Hotels ma nowe

Hertz samochody elektryczne

Hertz i Uber – elektryczna rewolucja

Hertz i Uber wprowadzają do Europy partnerstwo w zakresie pojazdów elektrycznych. Jedna z największych na świecie wypożyczalni samochodów – firma Hertz, wspólnie z Uberem uzgodniły

Nasze usługi