Internetowy system rezerwacji podróży służbowych vs tradycyjne biuro podróży: Co jest lepsze?
Każdy menadżer ds. podróży służbowych (Travel Manager) odpowiada za rezerwację podróży służbowych w swojej firmie i zarządzanie nimi. Większość Travel Managerów prawdopodobnie zetknęła się z typowym wyzwaniem związanym z organizacja podróży służbowych, czyli powolnym procesem rezerwacji, który generuje wysokie koszty i nie daje szansy na korzystanie z najtańszych ofert.
Większość polskich firm, z wydatkami na podróże służbowe przekraczającymi 200k PLN rocznie, skłania się w stronę outsourcingu zarządzania podróżami służbowymi. Oddają część tego zadania wyspecjalizowanym biurom podróży. Jednak niewiele tych “wyspecjalizowanych” biur podróży oferuje nowoczesne rozwiązania. Większość z nich to klasyczni pośrednicy, którzy pośredniczą tylko w zakładaniu rezerwacji i w procesie płatności. Niewiele jest biur podróży na polskim rynku, które zwracają się w stronę technologii, która automatyzuje organizacje podróży służbowych, oszczędzając jednocześnie czas i pieniądze dla klienta.
W tym artykule przyjrzymy się różnicom między dwoma rodzajami biur podróży, aby pomóc Ci zdecydować, który rodzaj jest najlepszy dla Twojej firmy.
Dwa rodzaje biur podróży służbowych
Tradycyjne biuro podróży
- Rezerwacja lotów i innych środków transportu (wynajem samochodów, pociągi itp.)
- Dokonywanie rezerwacji hotelowych
- Tworzenie planów podróży dla podróży służbowych.
- Współpraca z działami finansowymi w celu usprawnienia procesów związanych z fakturowaniem i płatnością.
- Udzielanie pomocy osobom podróżującym służbowo.
Nowoczesne biuro podróży z ofertą online
- Każdy pracownik firmy może samodzielnie z łatwością wyszukiwać, rezerwować i zarządzać wszystkimi rezerwacjami lotów i zakwaterowania.
- Firma otrzymuje bezpośredni dostęp do obszernego asortymentu ofert z różnych kanałów, umożliwiającego rezerwację
biletów lotniczych izakwaterowaniepo konkurencyjnych stawkach.
- Systemy rezerwacji online, oferowane przez nowoczesne biura podróży, mogą również kontrolować zasady firmowej polityki podróż i uniemożliwiać pracownikom dokonywanie rezerwacji w zbyt wysokich cenach.
- Systemy online dostępne są 24/7 przez 365 dni w roku.
Większość polskich firm nadal korzysta z tradycyjnych procesów zarządzania podróżami w coraz bardziej cyfrowym świecie, co po prostu nie odpowiada potrzebom nowoczesnych organizacji chcących zaoszczędzić czas i pieniądze.
Łącząc usługi ludzkie i najnowocześniejszą technologię, nowoczesne biura podróży i oferowane przez nie systemy rezerwacji mogą pomóc firmom zautomatyzować procesy, które zwykle trwają godzinami, zaoszczędzić pieniądze, oferując najlepsze stawki (na które nie ma wpływu limit agenta!) oraz zapewnić elastyczność i wsparcie potrzebne do skutecznej realizacji programu podróży służbowych.