Jeśli biuro podróży służbowych, z którym Twoja firma współpracuje przestało dotrzymywać obietnic lub nie zapewnia Ci poziomu usług, na jaki zasługujesz, nie bój się i znajdź inne. Może się okazać, że przez ostatnie lata Twoja firma tylko traciła pieniądze, bo była obsługiwana przez archaicznego agenta. Może się też okazać, że dzięki nowoczesnym i darmowym systemom Twoja firma poradzi sobie bez pośrednika.
Oto kilka oznak, że nadszedł czas, aby przejść do nowej firmy zarządzającej podróżami (TMC) lub zrezygnować całkowicie z pośrednika.
Biuro podróży służbowych nie oszczędzasz czasu ani pieniędzy
Co raz częściej zdarza się, że sam/a szybciej znajdziesz i zarezerwujesz hotel. Oferta od agenta przychodzi po 1-2h i do tego w ofercie masz hotele 2*, a przecież wyraźnie napisałaś w zapytaniu, że jest to nocleg dla Zarządu. Koledzy z innych działów w Twojej firmie co raz częściej dają do zrozumienia, że na Booking.com lub Hotels.com mają lepsze ceny niż oferowane przez biuro podróży. Twoje biuro podróży tłumaczy, że nie może rezerwować przez Booking.com bo będą problemy z płatnością, anulacją, itp. itd…
To najczęściej spotykana sytuacja, świadcząca o tym, że najprawdopodobniej nie potrzebujesz tego biura podróży służbowych. W takiej sytuacji koniecznie roześlij zapytania ofertowe do kilku konkurencyjnych biur podróży. Na rynku jest ich kilka. Fcm Travel, Weco Travel, WhyNot Travel, eTravel SA, Bissole, Trivium, Aina.
Biuro jest nieosiągalne, kiedy go najbardziej potrzebujesz.
Głównym powodem, dla którego czasami warto skorzystać z TMC(travel management companies) jest dedykowane wsparcie 24/7. Powinnaś być w stanie skontaktować się ze swoim agentem w dowolnym momencie, bez bycia przełączaną pomiędzy pracownikami biura. Biuro powinno oferować dedykowanego opiekuna, który zna oczekiwania Twoje i Twojej firmy. Jeśli Twój agent, nie oferuje obsługi całodobowej obsługi telefonicznej, czas poszukać nowego partnera. Na rynku mamy obecnie tylko kilka profesjonalnych biuro, które oferują infolinie 24/7.
Biuro podróży służbowych nie daje dostępu do systemu rezerwacji online.
Każdą rezerwacje zgłaszasz do biura telefonicznie, a potem jeszcze musisz pisać emaila z zatwierdzeniem? Każda rezerwacja to minimum 3 wysłane i 3 odebrane emalie? (nie mówiąc już o tym ile emaili trzeba się pisać kiedy pojawiają się zmiany w rezerwacjach) Czy liczyłaś kiedyś ile czasu marnujesz na bezsensowną wymianę korespondencji? Jeśli agent oferuje Twojej firmie tylko obsługę off-line, to znaczy, że jesteś obsługiwana w archaiczny sposób, i w rzeczywistości Twoja firma więcej czasu i pieniędzy traci na organizacji podróży. W takiej sytuacji zarabia tylko Twój agent. Czas to zmienić i unowocześnić organizacje podróży. Sprawdź, które biura oferują systemy rezerwacyjne i nowoczesne rozwiązania do zarządzania podróżami. Jeśli szukasz naszej rekomendacji, napisz do nas.
Nie dostajesz żadnych bonusów od swojego biura podróży.
Każde biuro obsługujące podróże służbowe jest pośrednikiem. Pośrednik zarabia na prowizji od sprzedaży. Im więcej rezerwujesz przez biuro podróży tym więcej ono zarabia prowizji. Oczywiście nie chodzi tu o prowizje od Twojej firmy, Twoja firma płaci co najwyżej opłaty transakcyjne. Chodzi o prowizje, którą biuro podróży otrzymuje od hoteli, systemów rezerwacyjnych, linii lotniczych, systemów płatności, etc. Idealne biuro podróży powinno część tej prowizji oddawać Twojej firmie w postaci rabatów lub np. podwyższenia standardu hotelu, klasy biletu lotniczego etc. Nie zaszkodziłoby jeśli raz na jakiś czas również Tobie, jako travel managerowi, biuro zafundowało jakiś voucher albo rabat na prywatną podróż. Szukając nowego biura podróży zwracaj uwagę na programy lojalnościowe jakie oferują agenci. Więcej o programach lojalnościowych dowiesz się tutaj.