Travelsupport.pl

NDC i podróże służbowe. Najważniejsze pojęcia.

NDC i podróże służbowe słownik

Udostępnij:

New Distribution Capability w skrócie NDC to względnie nowy “kanał sprzedaży biletów lotniczych” w branży podróży służbowych. Nie zagłębiając się w szczegóły, NDC umożliwia biurom podróży sprzedaż biletów lotniczych dla osób podróżujących służbowo, po cenach oferowanych przez linie lotnicze na stronach internetowych. NDC jest alternatywą do standardowego systemu sprzedaży biletów lotniczych opartego o systemy GDS (Amadeus, Sabre, Gallileo), daje dostęp do niższych cen!

Szczegóły NDC opisaliśmy w kilku naszych wcześniejszych artykułach, m.in Czy Twoje biuro podróży oferuje NDC, Dlaczego bilety lotnicze są droższe przez biuro podróży niż w Internecie? W tym artykule znajdziecie słownik najważniejszych pojęć związanych z NDC i podróżami służbowymi.

NDC i podróże służbowe - Słownik

Ancillary services – usługi dodatkowe

Dodatkowe korzyści i usługi oferowane przez linie lotnicze (np. wybór miejsca, pierwszeństwo wejścia na pokład, bagaż rejestrowany itp.), które mogą być uwzględnione w ofercie głównej lub jako osobne usługi; Celem NDC jest ułatwienie liniom lotniczym sprzedaży tych dodatków za pośrednictwem biur podróży, a nie tylko na ich stronach internetowych.

API

Interfejs aplikacji do programowania; sposób, w jaki dwa lub więcej programów komputerowych „rozmawiają” ze sobą; Interfejsy API umożliwiają liniom lotniczym, biurom podróży i innym partnerom wymianę danych w czasie rzeczywistym i oferowanie spersonalizowanych opcji podróży – co jest głównym celem NDC.

direct channel

Kiedy linie lotnicze sprzedają swoje produkty i usługi bezpośrednio podróżnym za pośrednictwem swoich stron internetowych i aplikacji mobilnych.

Dynamic pricing

Strategia cenowa stosowana przez linie lotnicze do modyfikowania cen w czasie rzeczywistym w oparciu o popyt, dostępność i warunki rynkowe. Interfejsy API NDC umożliwiają liniom lotniczym komunikację i udostępnianie danych w czasie rzeczywistym biurom podróży i innym dystrybutorom, co jest niezbędne do dostosowywania cen na bieżąco.

GDS

Globalny system dystrybucji; skomputeryzowana sieć wykorzystywana przez biura podróży i platformy rezerwacji online w celu uzyskania dostępu do usług związanych z podróżami i ich rezerwacji, takich jak rezerwacje lotnicze, zakwaterowanie w hotelach i wynajem samochodów.

IATA

Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Powietrznego; grupa handlowa branży lotniczej, która uruchomiła NDC w celu poprawy sposobu dystrybucji treści linii lotniczych.

Indirect channels

gdy linie lotnicze korzystają z innych kanałów dystrybucji, takich jak GDS i inni pośrednicy, w celu sprzedaży swoich produktów i usług; ci pośrednicy łączą się z interfejsami API NDC linii lotniczych, aby uzyskać dostęp do ofert, taryf i usług dodatkowych i je wyświetlić.

NDC

Oznacza nowe możliwości dystrybucji; inicjatywa kierowana przez IATA, która wykorzystuje technologię wymiany danych XML w celu poprawy sposobu, w jaki linie lotnicze sprzedają i promują swoje produkty; umożliwia liniom lotniczym tworzenie i dystrybucję odpowiednich ofert wśród klientów niezależnie od kanału dystrybucji.

Offer and order management processes

Polega na dostosowywaniu ofert do indywidualnych preferencji i potrzeb podróżnych (zarządzanie ofertami) oraz sprawnej obsłudze rezerwacji i transakcji na wybrane opcje (zarządzanie zamówieniami); procesy te stały się bardziej wyrafinowane wraz z wdrożeniem NDC.

Rich content

Bardziej szczegółowe informacje wizualne, które linie lotnicze mogą udostępniać sprzedawcom usług turystycznych i innym pośrednikom w celu promowania swojej oferty produktów; wykracza poza tradycyjne informacje o taryfach i rozkładach lotów i obejmuje filmy, zdjęcia, mapy miejsc, wyczerpujące opisy itp., co zapewnia lepsze wrażenia z zakupów lotniczych.

XML

Skrót od Extensible Markup Language: nowszy język wymiany danych obsługujący bogatą zawartość i sprzedaż detaliczną. NDC wykorzystuje XML, aby ulepszyć sposób, w jaki linie lotnicze promują i sprzedają swoje produkty.

firmowa polityka podróży

Rezerwuj regularnie przez nasz dostęp do Booking.com i otrzymuj zawsze zwrot do 3% wartości swoich rezerwacji.

Najczęściej czytane:

Radisson otworzy nowe hotele

Radisson otworzy nowe hotele w Polsce

Radisson Hotel Group wzmocni swoją obecność na rynkach w Europie Wschodniej i Południowo-Wschodniej. Grupa Hotelowa Radisson planuje otworzyć ponad 10 obiektów do 2025 roku. Planowany

Przewodnik Michelin oceni hotele

Przewodnik Michelin oceni hotele

Przewodnik Michelin oceni hotele. Przewodnik Michelin, poinformował, że w 2024 zacznie oceniać najbardziej wyjątkowe hotele. Podobnie jak w przypadku rankingów restauracji, Michelin zamierza wywołać zamieszanie,

Nasze usługi