Travelsupport.pl

Linie lotnicze Wizz Air – koniec pandemii w marcu 2022

Wizz Air koniec pandemii

Udostępnij:

Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Linia lotnicza Wizz Air spodziewa się, że ograniczenia podróży Covid-19 zakończą się wiosną 2022.

Węgierski przewoźnik budżetowy, który w zeszłym roku złożył ofertę kupna easyJet , odnotował stratę operacyjną w wysokości 213,6 mln euro w ciągu ostatnich trzech miesięcy 2021 r., mimo, że przepustowość Wizz przekroczyła poziomy z 2019 r.

Linia lotnicza przewiozła 7,8 mln pasażerów od października do grudnia – wzrost z zaledwie 2,3 mln w tym samym kwartale 2020 r., a przychody wzrosły z 149,9 mln euro do 408,4 mln euro w tym samym okresie.

Dyrektor generalny grupy Wizz Air, Jozsef Varadi, powiedział: „Pojawienie się wariantu Omicron i nowe ograniczenia dotyczące podróży wpłynęły na nasze wyniki handlowe pod koniec kwartału i spodziewamy się, że na popyt w styczniu, lutym i części marca wpłynie niepewność dotycząca podróży.

„Pomimo krótkoterminowych przeciwności, jesteśmy ostrożnie optymistyczni co do dalszego ożywienia na wiosnę i prawie pełnego wykorzystania od lata.”

Varadi dodało, że linia lotnicza będzie nadal dodawać do swojej floty, która ma wzrosnąć ze 150 do 179 samolotów do końca tego roku, ponieważ Wizz planuje dalszy rozwój baz i tras na lotniskach.

Wizz dodał trzy nowe bazy we Włoszech w Rzymie Fiumicino, Neapolu i Wenecji, a także rozszerzył swoją działalność w Gatwick w Wielkiej Brytanii.

„W grudniu nabyliśmy ważny portfel slotów na lotnisku Gatwick, który pozwoli nam rozwinąć się do bazy pięciu samolotów i zwiększy dostęp do klientów na kluczowym rynku w Londynie i południowej Anglii” – powiedział Varadi. 

Rezerwuj przez BOOKING.com i odbieraj bonusy w naszym Programie Lojalnościowym. —> Strona partnerska BOOKING

firmowa polityka podróży

Rezerwuj przez nasz dostęp do Booking.com i otrzymuj zwrot do 3% wartości swoich rezerwacji.

Najczęściej czytane:

Agencje ds. podróży służbowych

Agencje ds. podróży służbowych mają problem

Agencje ds. podróży służbowych mają duże problemy ze spadającą jakością obsługi. Klienci firmowi, obsługiwani przez agencje ds. podróży służbowych, narzekają na utrudniony kontakt z agentem,

Nasze usługi