Wybierając kolejowy program lojalnościowy dla siebie lub swojej firmy, należy wziąć pod uwagę kilka czynników. Na przykład niektóre programy oferują więcej korzyści w jednym kraju, podczas gdy inne obsługują międzynarodowe podróże pociągiem.
Niektóre programy łączą się z partnerami hotelowymi, ale premie i rabaty będą zależeć od częstotliwości korzystania, więc przy podejmowaniu decyzji, który program lojalnościowy będzie bardziej odpowiedni dla Twojej organizacji, weź pod uwagę częstotliwość i długość podróży służbowych.
Kolejowy program lojalnościowy warto uwzględnić w firmowej polityce podróży.
Które kolejowe programy lojalnościowe są najlepsze?
Deutsche Bahn Bonus obejmuje podróże służbowe i prywatne w całej Europie obejmując również Szwecję i Chorwację. Jest to świetna opcja na wyjazdy firmowe po całym kontynencie.
Jak działa program lojalnościowy BahnBonus?
Zbiera się punkty bonusowe i statusowe. Każde wydane 1 € to 1 punkt bonusowy i 1 punkt statusowy.
Na co można wykorzystać punkty BahnBonus?
Punkty lojalnościowe zgromadzone dzięki DB BahnBonus można wykorzystać na bezpłatne bilety, kupony partnerskie i podwyższenie do klasy pierwszej. Deutsche Bahn ma długą listę partnerów, od znanych hoteli i innych przewoźników (np. Europcar, SIXT, Accor, HRS, GetYourGuide, Leonardo Hotels…)
Poziomy statusu.
Istnieją trzy poziomy członkostwa: Srebrny (1500 punktów statusu), Złoty (2500 punktów statusu) i Platynowy (6000 punktów statusu). Każdemu z nich towarzyszą dodatkowe korzyści i zniżki.
Poziom Gold oferuje również użytkownikom ekskluzywną część wypoczynkową.
Poziom Platinum obejmuje dostęp do przestrzeni premium DB Lounge i 30% zniżki na catering na pokładzie. Wszystkie 3 poziomy oferują bonusy, takie jak darmowe drinki na pokładzie, dostęp do DB Lounge i 30 minut za darmo na każdą przejażdżkę z Call a Bike.
Club Eurostar obejmuje podróże służbowe i prywatne na trasach z Wielkiej Brytanii do Paryża, Brukseli, Amsterdamu. Eurostar to przede wszystkim idealna usługa na trasie przez kanał La Manche.
Jak działa Club Eurostar?
1 punkt za każde 1 GBP wydane na podróż pociągiem lub 1 punkt za każde 2 GBP wydane na pociąg i pakiet hotelowy. Członkowie mogą otrzymać obniżone lub bezpłatne bilety i ulepszone miejsca, gdy zdobędą więcej punktów.
Jakie inne korzyści są w ofercie?
Partnerzy oferują również różne sposoby zdobywania punktów Club Eurostar. Możesz zwiększyć swoje punkty i skorzystać z 10% zniżki na wynajem samochodu z Hertz. Członkowie mogą przesyłać punkty American Express Rewards lub Accor’s Lifestyle Loyalty (ALL) do Club Eurostar. Użytkownicy mogą zamienić 500 punktów Club Eurostar na 1500 punktów Accor ALL, zwiększając swoje korzyści z rezerwacji hoteli na nocne podróże służbowe.
Co oferują różne poziomy Club Eurostar?
Poziom Classique, zapewnia dostęp do wielu nagród członkowskich, w tym zniżek u partnerów (Amex, Accor, Hertz) i ofert specjalnych. Poziom Carte Blanche (2400 punktów) umożliwia korzystanie z pasów Fast-Track w celu optymalizacji czasu podróży służbowej oraz korzystanie z poczekalni Business Premier lub Railteam.
My Thalys World? Thalys jest również członkiem Eurostar Group, łączącej Francję, Belgię, Holandię i Niemcy, co czyni go świetną opcją dla osób podróżujących po Europie.
Jak gromadzić punkty My Thalys World?
Wydaj 1 € na bilety Thalys, a otrzymasz 1 punkt. Ponadto osoby podróżujące służbowo mogą otrzymać 1, 2 lub 3 mile za każde wydane 1 euro, w zależności od ich statusu lojalnościowego.
Jakie są poziomy/ statusy?
Program lojalnościowy Thalys World ma 3 różne statusy członkostwa: Explorer, Club i Club+.
Jakie korzyści zyskują użytkownicy?
Członkowie My Thalys World korzystają z natychmiastowych korzyści, w tym możliwości rezerwacji taksówek na Thalys.com, 15% zniżki na wynajem Europcar oraz zniżek na wstęp do wybranych miejsc kulturalnych.
Poziom Club oraz Club+ (od 600 do 4999 punktów) zapewnia bezpłatny dostęp do Thalys Lounge dla podróżnego i 4 gości, dzięki czemu 5cio osobowy zespół może zaplanować spotkanie w salach konferencyjnych, które można zarezerwować. Ponadto zgromadzone mile można wymienić na bilety kolejowe do dowolnego miejsca docelowego.
Na poziomie Club+ (5000 punktów) podróżujący służbowo mogą być przygotowani na zmiany w ostatniej chwili dzięki elastycznemu dostępowi do dowolnego wyjazdu w tym samym dniu, w którym dokonali pierwotnej rezerwacji.
Ten program obejmuje podróże kolejowe realizowane pociągami TGV inOUI, TER lub Intercités,
Poziomy członkostwa.
SNCF ma dwa proste poziomy w swoim programie lojalnościowym. Grand Voyageur (1500 punktów statusu) i premium Grand Voyageur Le Club.
Jak zdobywać punkty?
Bilety kolejowe powyżej 9 €. Program lojalnościowy Grand Voyageur umożliwia zdobywanie punktów Prime za każdą rezerwację, które można wykorzystać na bezpłatne bilety, zniżki na usługi TGV INOUI lub przekazać organizacjom ekologicznym.
Jakie inne korzyści wiążą się z tym programem lojalnościowym?
Status Le Club zapewnia dostęp do saloników Grand Voyageur TGV INOUI. Członkowie mogą rezerwować parkingi weekendowe ze zniżką w Effia i korzystać z obniżonych stawek w AVIS. Dodatkowo otrzymują 20% na usługę bagażową Mes Bagages.
Renfe działa w Hiszpanii. Daje możliwość zdobycia 10 punktów Renfe za każde wydane 1 €. Użytkownicy mogą gromadzić Punkty Renfe za rezerwacje pociągów, za pośrednictwem swoich firm partnerskich oraz za pomocą karty Renfe Mastercard lub Renfe American Express. Karta American Express daje użytkownikom łatwiejszy dostęp do korzyści wyższego poziomu, w tym 5% zniżki na bilety AVE i dalekobieżne.
Jakie są różne poziomy członkostwa?
Istnieją 4 różne poziomy kart Más Renfe, każdy z licznymi dodatkowymi korzyściami. Poziom początkowy umożliwia wykorzystanie punktów na podróże i skorzystanie z ofert partnerów. Srebrny daje 50% rocznej zniżki na bilet, Złoty umożliwia osobie podróżującej i towarzyszącej dostęp do ekskluzywnych saloników klubowych, a Platynowy oferuje 3 podwyższenia klasy rocznie.
Aby skorzystać z bezpłatnych podróży między Madrytem a Malagą wystarczy zgromadzić 203 punkty lub 167 na trasę z Barcelony do Bilbao.