Kiwi.com, internetowe biuro podróży z siedzibą w Brnie w Czechach, poinformowało w środę, że otrzymało inwestycję w wysokości 105 milionów dolarów (100 milionów euro) od nieznanego globalnego inwestora instytucjonalnego. Firma nie ujawniła warunków umowy.
Kiwi.com to nowoczesne OTA (Online Travel Agent), które specjalizuje się w budowaniu algorytmów do znajdowania tanich opcji podróży.
Specjalnością Kiwi.com jest „wirtualny interlining”, który łączy w całość trasy różnych linii lotniczych, które mogą nie mieć formalnych umów współpracy dotyczących współdzielenia kodów/lotów (codeshare). Kiwi.com oferuje również ubezpieczenie i inną pomoc, aby pomóc połączyć wycieczki i zająć się reklamacjami serwisowymi, gdy coś pójdzie nie tak.
Kiwi.com odnotował szybki wzrost przed pandemią, ale kiedy Covid uderzył, wiele forów internetowych zapełniło się skargami na obsługę klienta firmy. Firma powiedziała, że wprowadziła lepsze procedury w celu obsługi potrzeb klientów, a także twierdzi, że powróciła do wzrostu.