Travelsupport.pl

Imprezy firmowe po pandemii.

Travelsupport przeanalizował scenariusze skutków kryzysu Covid-19 na rynku MICE w Polsce. Naszym zdaniem spotkania, kongresy i imprezy firmowe nie odradzą się w 2021 roku.
organizacja imprez firmowych

Udostępnij:

Globalna branża organizacji imprez firmowych (MICE) była wyceniana na ponad 1,1 mld USD w 2018 r. i spodziewano się, że wartość wzrośnie do 2,3 mld USD w 2026 r. Jednak po COVID-19 prognozy te wyraźnie się zmieniły. Co się stanie z branżą eventową po koronawirusie? Travelsupport przeanalizował wpływ COVID-19 na całą branżę imprez firmowych. Przedstawiamy wnioski w postaci kilku scenariuszy.

Imprezy firmowe = MICE

MICE czyli Meetings, Incentives, Conventions, and Exhibitions, to bardzo szeroko rozumiana branża spotkań, z których przeważająca większość ma charakter imprez firmowych. 

Jak koronawirus wpłynął na branżę imprez i spotkań firmowych?

Cała branża podróży służbowych przechodzi najgorszy okres w swojej historii. Natomiast jej część eventowa bezsprzecznie najmocniej doświadcza drastycznego uderzenia pandemii. Prawdopodobnie najwięcej bankructw zanotujemy właśnie w segmencie agencji eventowych oraz firm organizujących targi i koncerty. Mimo, że wiele rzeczy można zrobić wirtualnie, są takie typy wydarzeń, które najzwyczajniej nie mają sensu bez spotkania się twarzą w twarz.

Według ankiety przeprowadzonej przez Radę Przemysłu Spotkań i Wydarzeń sytuacja w branży imprez firmowych jest tragiczna.

Przemysł Spotkań i Wydarzeń w rok po wybuchu pandemii – wyniki ankiety sektorowej pokazują rzeczywiste oblicze pandemii:


• 73% średniego spadku rocznych przychodów w 2020 r.
• 63% redukcji zatrudnienia w minionym roku
• 28% strat pokrytych z pomocy rządowej
• 38% firm rozważa zamknięcie lub zawieszenie działalności w 2021 r.

 

Co się stanie z branżą imprez firmowych po koronawirusie?

Wydarzenia i spotkania powrócą, ale to nie będzie to samo . 

Większość ludzi będzie uczestniczyć tylko w wydarzeniach, które mają dla nich prawdziwą wartość i dostarczają wrażeń empirycznych. Drastycznie spadnie liczba wyjazdów na kongresy naukowe, które w poprzednich latach były tylko przykrywą dla klasycznej turystyki uprawianej przez część kadry naukowej. Wiele wydarzeń będzie miało charakter HYBRYDOWY, czyli będzie zawierało również coś w rodzaju wirtualnego komponentu, który umożliwi zdalne uczestnictwo. To spowoduje, że organizatorzy imprez firmowych będą potrzebować znacznie mniejsze powierzchnie oraz mniej usług noclegowych i gastronomicznych. 

Według Travelsupport ciekawym zjawiskiem w branży imprez firmowych będzie to, że usługodawcy zarejestrują niższe przychody ze sprzedaży, natomiast zleceniodawcy nie koniecznie powinni spodziewać się niższych kosztów organizacji imprez. Sądzimy, że agencje eventowe, hotele, biura podróży, które przetrwają ten kryzys, będą chciały za wszelka cenę zabezpieczyć swoje przychody poprzez zaostrzenie warunków umów. Warunki anulowania imprezy lub zmniejszenia liczby uczestników zostaną ograniczone. Usługodawcy będą starali się uchronić się przed utratą przychodów, podczas gdy agencje i menadżerowie wydarzeń będą starali się uniknąć płacenia za wydarzenie, które może się nigdy nie wydarzyć. 

Rezerwuj przez nasz dostęp do Booking.com i zgarnij 2% wartości swojej rezerwacji.

Pojawią się nowe firmy (startupy), które pomogą w organizacji imprez firmowych.

Branża MICE od lat korzysta z nowych technologii, aby ulepszyć swoje wydarzenia. Teraz będzie musiała pójść o dwa kroki dalej. W kolejnych latach nie wystarczy już streaming wydarzenia w kanałach społecznościowych, czy internetowe system rejestracji uczestników. W nadchodzących kwartałach szczególna uwaga będzie kierowana na technologie typu  AR – Rzeczywistość rozszerzona, aplikacje mobilne dedykowane konkretnym wydarzeniom. W przypadku usługodawców takich jak hotele konferencyjne, niebagatelną wartość będą miały inwestycje w nowoczesny sprzęt audiowizualny oraz jakość oferowanego łącza internetowego. Najlepsze agencje eventowe będą poszukiwać sposobów na wyróżnienie swojej oferty i zapadniecie w pamięć uczestnikom, którzy zdecydują się na fizyczną obecność na imprezie firmowej. Popularnym rozwiązaniem staną się hologramy.

            

Startupy, które mogą pomóc organizatorom wydarzeń w uzyskaniu bardziej płynnego doświadczenia, a także te oferujące rozwiązania w przestrzeni wirtualnej rzeczywistości, będą zdobywać klientów w branży imprez firmowych. 

 

  • Troop Travel:  umożliwia organizatorom eventów korporacyjnych i osobom planującym spotkania wybieranie miejsc docelowych wydarzeń w oparciu o duże zbiory danych. Umożliwia korporacjom optymalizację spotkań i planowania wydarzeń. Troop Travel  filtruje miejsca docelowe na podstawie codziennie aktualizowanych wskaźników infekcji i ograniczeń podróży. Firma dodała również funkcjonalność dla spotkań hybrydowych, gdzie istnieje potrzeba wybrania wielu miejsc docelowych dla małych grup ludzi, aby zebrać się i połączyć za pomocą technologii. 
  • Run The World: Cyfrowa platforma eventowa zaprojektowana do obsługi wszelkiego rodzaju wydarzeń i oferująca wszystkie funkcje, których organizator konferencji może potrzebować w czasie pandemii (a nawet później). Dziewięcioletni startup odnotował wzrost popularności wśród konsumentów od lutego 2020 r. 
  • Hopin: Platforma wydarzeń online mająca na celu odtworzenie doświadczenia i korzyści płynących z udziału w osobistej konferencji. Ich kluczową cechą wyróżniającą jest to, że 100 000 osób może słuchać prezentacji na żywo na scenie. 
organizacja imprez firmowych
firmowa polityka podróży

Rezerwuj regularnie przez nasz dostęp do Booking.com i otrzymuj zawsze zwrot do 3% wartości swoich rezerwacji.

Najczęściej czytane:

Agencje ds. podróży służbowych

Agencje ds. podróży służbowych mają problem

Agencje ds. podróży służbowych mają duże problemy ze spadającą jakością obsługi. Klienci firmowi, obsługiwani przez agencje ds. podróży służbowych, narzekają na utrudniony kontakt z agentem,

Nasze usługi