Google chce zaoferować klientom korzystającym z wyszukiwarki lotów Google Flights gwarancje ceny. Nowa usługa ma gwarantować klientom zwrot pieniędzy (różnicy w cenie) jeśli okaże się, że przed odlotem cena zakupionego biletu spadła. Program pilotażowy tej usługi jest dostępny na wybranych trasach, na których według firmy „algorytmy są przekonane, że znaleziona cena jest najniższą dostępną przed odlotem”. Gwarancja ceny jest obecnie oferowana tylko na niektóre loty Spirit Airlines i Alaska Airlines w przypadku rezerwacji dokonanych bezpośrednio w liniach lotniczych za pośrednictwem Google.
Gwarancja najniższej ceny albo zwrot kasy.
Google obecnie testuje swoje rozwiązanie tylko w Stanach Zjednoczonych. Głównym celem usługi jest jest zapewnienie podróżnym pewności, że zarezerwowali najlepszą cenę na podróż. Oficjalne ogłoszenie dotyczące pilotażu spodziewane jest w przyszłym miesiącu.
Obecnie amerykańskie linie lotnicze, takie jak American, Delta i JetBlue, eliminują opłaty za zmiany lub anulowanie w większości klas taryf – w efekcie umożliwiając pasażerom ponowną rezerwację podróży, jeśli znajdą niższą taryfę – zasady te wymagają od podróżnego monitorowania taryfy i zainicjować zmian. Zwroty są przyznawane w formie kredytów na przyszłe loty.
JAK TO DZIAŁA?
W przypadku Google, firma automatycznie monitoruje cenę każdej taryfy oznaczonej symbolem „gwarancji obniżki ceny” do momentu odlotu pierwszego lotu z planu podróży.
Jeśli w dowolnym momencie w tym okresie opłata spadnie o co najmniej 5 USD, Google zwróci pasażerowi różnicę do portfela Google Pay, gdzie można ją wykorzystać do robienia zakupów online, przeniesienia płatności na konto innego użytkownika Google Pay lub przelewu do banku konto.
Pasażerowie mogą otrzymać do 500 USD zwrotu w ciągu roku kalendarzowego za maksymalnie trzy rezerwacje z gwarancją ceny w dowolnym momencie, a gwarancja dotyczy tylko lotów rozpoczynających się w Stanach Zjednoczonych, zarezerwowanych z adresem w USA i numer telefonu.