Aeroflot właśnie znalazł się w bardzo trudnej sytuacji. Trzy największe globalne systemy dystrybucji ofert lotniczych – Sabre, Amadeus i Travelport usunęły ze swoich systemów taryfy lotnicze.
Sabre był pierwszym z głównych światowych systemów dystrybucji, który wydał oświadczenie, że zrezygnował z dystrybucji z rosyjskimi liniami lotniczymi z większościowym udziałem rządu.
Decyzja została podjęta po inwazji rosyjskich sił zbrojnych na sąsiednią Ukrainę w zeszłym tygodniu.
Aeroflot już nie był w stanie latać w wielu przestrzeniach powietrznych i lądować w wielu krajach na całym świecie.
Sabre twierdzi, że usuwa loty Aeroflot ze swojego GDS, uniemożliwiając przewoźnikowi otrzymywanie rezerwacji w przód od biur podróży, internetowych biur podróży, firm zarządzających podróżami i innych sprzedawców biletów podłączonych do systemu.
Dyrektor generalny Sean Menke mówi, że firma „zajmuje stanowisko wobec tego konfliktu militarnego”.
„Przestrzegamy i nadal będziemy przestrzegać sankcji nałożonych na Rosję” – dodaje. „Ponadto dzisiaj ogłosiliśmy, że Sabre rozwiązało umowę dystrybucyjną z Aeroflotem, usuwając jej zawartość z naszego GDS”.
Sprzedawcy, którzy nie są połączeni z linią lotniczą za pośrednictwem GDS, nadal będą mogli rezerwować bilety.
Przedstawiciel firmy Amadeus mówi: „W świetle ataków na Ukrainę natychmiast wstrzymaliśmy wszelkie nowe planowane projekty komercyjne w Rosji”.
Urzędnik kontynuuje: „Możemy potwierdzić, że zaczęliśmy wstrzymywać dystrybucję taryf Aeroflot w naszych systemach. Jednocześnie nadal oceniamy i oceniamy potencjalny wpływ sankcji międzynarodowych nałożonych na Rosję i wszelkich środków zaradczych ze strony Rosji. “
Travelport został poproszony o stanowisko w sprawie taryf Aeroflot w GDS.
Jako ostatni z trzech głównych GDS, który zajął stanowisko, urzędnik mówi, że współpracuje z rządami na całym świecie w celu utrzymania sankcji nałożonych na Rosję.
Urzędnik dodaje: „Podjęliśmy decyzję o natychmiastowym zawieszeniu sprzedaży Aeroflotu z platformy”.