Firma Amazon zaprezentowała rekordowe wyniki sprzedaży swojej akcji promocyjnej Prime Day. Nie podała jednak dokładnych danych mówiących o tym, jaki wpływ na ten rekordowy wynik miały oferty związane z turystyką i podróżami. Pojawianie się wyjątkowo dużej liczby ofert turystycznych od Carnival Cruise Line, Viator należących do Tripadvisor i Southwest Airlines, spowodowało, że eksperci z branży podróży zaczęli ponownie spekulować na temat powrotu AMAZONa do inwestowania w turystykę.
Jak wiemy, globalna branża turystyczna działa wg zasad wyznaczanych przez duopol dwóch największych graczy Booking.com i Expedia.com. Dla niektórych może się to wydawać niemożliwe, ale szacunki mówią o tym, że za przez Booking.com i Expedia.com przechodzą 4 na pięć rezerwacji hotelowych w Europie.
Jak wygląda przyszłość podróży w odniesieniu do Amazon?
Czy platforma stanie się ważnym graczem w branży?
A jeśli tak, to w jakiej formie?
Istnieje wiele spekulacji na temat tego, co mógłby zrobić Amazon. Firma ta wie wiele o naszych nawykach zakupowych i dysponuje doskonałą technologią rekomendacji Od lat spekulowano na temat tego, jak i kiedy Amazon mógłby wejść w sferę podróży – i czy odniósłby sukces. Szeroko komentowane wyniki sprzedaży Prime Day rzucają nowe światło na tę sprawę, a opinie branży na temat tego, jak sprawy mogą się dalej rozwijać, są podzielone.
Jedna z teorii jest wyjątkowo zaskakująca! Spekuluje się, że Amazon pójdzie na skróty i przejmie firmę Expedia.com, której kapitalizacja rynkowa wynosi “tylko 18,5 miliarda dolarów”.