Trzy największych firm z branży turystycznej Booking, Expedia i Tripadvisor łączą siły, aby stworzyć globalną koalicję na rzecz wiarygodnych recenzji, które pomogą konsumentom podejmować świadome decyzje zakupowe.
Firmy spotkały się w już październiku 2022 roku w San Francisco na konferencji zorganizowanej przez Tripadvisor. Eksperci z branży wypowiadali się na temat wykrywania fałszywych recenzji. Konferencja zakończyła się utworzeniem formalnej koalicji, która następnie spotka się w Brukseli w dniach 5-6 grudnia 2023 na drugiej konferencji zorganizowanej przez Amazon. Grupa złożona z Booking, Expedia i Tripadvisor będzie się skoncentrować na kluczowych obszarach, aby chronić konsumentów i partnerów przed fałszywymi recenzjami, w tym na:
Opracowaniu wspólnych standardów i definicji do stosowania w całej branży dotyczących tego, co stanowi fałszywą recenzję oraz innej nomenklatury i pomiaru moderacji treści.
Zdefiniowaniu najlepszych praktyk w zakresie hostingu recenzji online oraz udostępniania informacji na temat zaktualizowanego procesu moderacji treści i metod wykrywania fałszywych recenzji.
Udostępnianiu informacji dotyczących sposobu działania nieuczciwych podmiotów, np. firm sprzedających fałszywe recenzje firmom chcącym nieuczciwie i niewłaściwie poprawić swoją reputację.
Współpracy z naukowcami i liderami polityki publicznej w celu promowania korzyści dla konsumentów wynikających z treści recenzji i wspierania wysiłków branży mających na celu zwalczanie publikowania fałszywych recenzji.
Chociaż członkowie koalicji podkreślają znaczenie współpracy, nie oznacza to, że spodziewają się zacząć robić wszystko w ten sam sposób.
Na każdej platformie obowiązują inne standardy i wymagania dotyczące przesyłania recenzji, ale wszyscy zgadzają się, że w witrynach internetowych nie wolno umieszczać fałszywych lub stronniczych recenzji. Booking Expedia Tripadvisor wierzą, że istnieje możliwość zwalczania oszustów jako wspólnego wroga, przy jednoczesnym zachowaniu własnego podejścia do moderowania treści.