Wydatki marketingowe wiodących internetowych firm turystycznych bardzo istotnie wzrosły w roku 2021 r., Zbiegło się w czasie ze złagodzeniem ograniczeń w podróżowaniu na ich głównych rynkach. Booking Holdings , operator marek Booking.com, Kayak, Agoda i Priceline, wydał 3,8 miliarda dolarów na marketing w 2021 roku, w porównaniu z 2,2 miliarda dolarów w trakcie pandemii w 2020 roku.
Najbliższy konkurent Booking.com, na rynku internetowych biur podróży, czyli Grupa Expedia , również zwiększył wydatki marketingowe w 2021 roku. Grupa, ta która ma w swoim portfolio marek Hotes.com Vrbo, Expedia, Trivago i Travelocity, zainwestowała w marketing 4,22 mld USD (nieco mniej niż rekordowe 6 miliardów dolarów w 2019 roku.)
Priorytety marketingu turystycznego i konkurencja
Trzeci największy gracz na rynku OTA, czyli Airbnb mając na celu uchwycenie wczesnych etapów okresu ożywienia w 2021 r. zdecydował się wydać rekordową kwotę na marketing. Marka ta zainwestowała 1,9 miliarda dolarów w ciągu ostatnich 12 miesięcy (wzrost w porównaniu z 1,2 miliarda funtów w 2020 roku i 1,6 miliarda dolarów w 2019 roku)
Czwarte miejsce – Grupa Trip.com , operator marek Ctrip, Skyscanner i Trip.com, odnotowała w 2021 r. wzrost swoich wydatków marketingowych o 12% rok do roku do 772 mln USD.