W raporcie Booking.com dotyczącym zrównoważonych podróży służbowych za rok 2024 zbadano najnowsze postawy, priorytety i wpływy konsumentów związane z podróżowaniem w celach biznesowych. Wnioskiem z badania jest to, że choć podróżni dążą do podróżowania w sposób bardziej zrównoważony, w dalszym ciągu branża turystyczna nie nadąża nad tymi potrzebami.
Booking.com zebrał informacje od ponad 31 000 podróżnych z 34 krajów. Najnowsze badanie ujawniło utrzymujące się potrzeby i rosnącą świadomość osób podróżujących służbowo. Jednak nowe spostrzeżenia wskazują, że na całym świecie może pojawić się poczucie zmęczenia, którego przyczyną są ciągłe problemy, z jakimi borykają się podróżni, chcąc dokonywać bardziej zrównoważonych wyborów związanych z podróżowaniem.
Zrównoważone podróże służbowe
Najnowszy raport od Booking.com pokazuje, że chociaż podróżni uważają, że bardziej zrównoważone podróżowanie jest ważne, nie jest to głównym czynnikiem branym pod uwagę przy planowaniu lub rezerwacji podróży służbowych. Mimo to, patrząc w przyszłość, podróżni twierdzą, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy chcą podróżować w sposób bardziej zrównoważony i mieliby poczucie winy, gdyby realizowali mniej zrównoważonych podróży służbowych.
Najważniejsze ustalenia raportu są następujące:
● 95% podróżnych potwierdza, że zrównoważone podróżowanie jest dla nich ważne, a 93% twierdzi, że chce podróżować w sposób bardziej zrównoważony w ciągu najbliższych 12 miesięcy.
● 62% podróżnych stwierdziło, że czułoby się winne, gdyby dokonało mniej zrównoważonych wyborów dotyczących podróży.
● Prawie jedna czwarta (24%) podróżnych uważa, że bardziej zrównoważone podróżowanie jest ważne, ale nie jest głównym czynnikiem branym pod uwagę przy planowaniu lub rezerwacji podróży.
● 52% uważa, że szkody, które już wyrządziły, są nieodwracalne i że podejmowane przez nich decyzje dotyczące podróży tego nie zmienią.